Sorry, no posts matched your criteria.

این سایت در ستاد ساماندهی ثبت شده و تابع قوانین جمهوری اسلامی میباشد

جادوی آیرودینامیک؛ ضریب درگ چیست و چه تاثیری در عملکرد خودروها دارد؟

۲۸ آبان ۱۳۹۷
بدون نظر

سلام خدمت مخاطبين سایت کفش چابک در اين پست مطالبی با ارزش و خواندنی قرار داده ایم امیدواریم با مطالعه آن نهایت استفاده را ببرید

اگر از اين پست لذت برديد و خوشتون امده در صفحات اجتماعي خود به اشتراک بگذاريد تا ديگران هم استفاده کنند.

و همچنين خواهشمنديم با نظرات و پيشنهادات خود ما را ياري بفرماييد

با گذاشتن نظر در قسمت دیدگاه ها می توانید ما را در بهتر شدن یاری کنید

امروزه بحث ایرودینامیک در صنعت خودروسازی اهمیت زیادی پیدا کرده و بسیاری از شرکت های مطرح سعی می کنند محصولاتی را با بهینه ترین میزان مقاومت در برابر هوا به خیابان ها بفرستند.

با توجه به این مساله، طراحان اکنون بیش از هر زمان دیگری با چالش روبرو شده اند، زیرا باید مدل های جدید را طوری طراحی کنند که در کنار زیبا بودن و جذب مشتریان، از لحاظ ضریب درگ (drag coefficient) نیز وضعیت مطلوبی داشته باشند.

How-a-wind-tunnel-works-inline


http://digiato.com/


http://digiato.com/

حال سوال مهمی که پیش می آید اینست که ضریب درگ چیست و چه نقشی در خودروها دارد؟ در این نوشتار قصد داریم به طور خلاصه به این سوال پاسخ دهیم. چنانچه این موضوع برایتان جذابیت دارد، دعوت می کنیم با ادامه مطلب همراه ما باشید.

برای نشان دادن وضعیت ایرودینامیک خودرو از ضریب درگ استفاده می کنند. این فاکتور که با نام ضریب پسار نیز شناخته می شود، می تواند فاکتورهای دیگری مثل حداکثر سرعت، میزان پایداری خودرو، مصرف سوخت و چند مورد دیگر را تحت تاثیر قرار دهد.

ضریب درگ همانطور که از نامش نیز مشخص است، با یک عدد نمایش داده می شود. در دینامیک سیالات این عدد در واقع نشان دهنده میزان مقاومت جسم در برابر حرکت در داخل یک سیال است.

در دنیای واقعی، هر سیالی تمایل دارد در برابر اجسامی که از داخل آن عبور می کنند، از خود مقاومت نشان دهد. این مقاومت خود را در قالب نیرویی خلاف جهت حرکت جسم، پدیدار می شود.

shape effect on drag

برای خودروها، درگ یا پسار نیرویی است که به واسطه وجود هوا در اطراف ایجاد می شود. این نیرو خلاف جهت حرکت بوده و گویی قصد دارد جلوی حرکت خودرو را بگیرد.

به عبارت ساده تر وقتی که یک اتومبیل در حال حرکت است، باید هوایی را که در برابر آن مقاومت می کند، بشکافد. میزان این مقاومت به شکل اتومبیل و سرعت آن بستگی دارد.

WHAT IS THE DRAG COEFFICIENT (8)

اثر درگ در سرعت های بالا بیشتر و بهتر ظاهر می شود. به همین خاطر است که وسایل نقلیه باید طوری طراحی شوند که تا حد ممکن ضریب درگ کمتری داشته باشند. هر چه ضریب درگ کمتر باشد، به معنای اینست که خودرو توانایی بهتری در شکافتن هوای پیش رو دارد.

mercedes-concept-iaa-9

همانطور که اشاره شد، ضریب درگ به غیر از تحت تاثیر قرار دادن عملکرد خودرو در سرعت های بالا، در فاکتورهایی مثل پایداری، مصرف سوخت و شتابگیری نیز دخالت می کند.

محاسبه ضریب درگ از طریق فرمول های پیچیده ریاضی صورت می گیرد. در این فرمول ها فاکتورهایی مثل سرعت، غلظت هوا و سطح مقطع خودرو نقش دارند. از آنجایی که ضریب درگ معمولا در تونل باد محاسبه می شود، شکل و ساختار تونل نیز می تواند جزو عوامل دخیل در ضریب درگ باشد.

WHAT IS THE DRAG COEFFICIENT (1)

ناگفته پیداست یکی از اجزایی که ضریب درگ خودرو را تعیین می کند، شکل دماغه آن است. اگر این بخش بیش از حد با ضریب درگ کم و به اصطلاح تیز طراحی شود، شکل نهایی خودرو جذاب و زیبا از آب در نخواهد آمد؛ همچنین در چنین حالتی چسبندگی خودرو نیز کاهش یافته و به لحاظ پایداری با مشکل روبرو می شود.

vw XL1

به طور کلی اتومبیل های سواری دارای ضریب درگی بین ۰٫۲۵ الی ۰٫۳۰ هستند، این رقم در مدل های شاسی بلند به دلیل ارتفاع بلندتر و بدنه های جعبه ای شکل به ۰٫۳۵ الی ۰٫۴۵ افزایش می یابد.

نکته عجیب و متضاد اینکه اتومبیل های مسابقه ای، مثل نمونه های حاضر در رقابت های فرمول یک یا کاترهام Seven، ضرایب درگی بیشتر از هامر H2 دارند. ضریب درگ این شاسی بلند که می توان آن را به جعبه ای بزرگ بر روی چهار چرخ تشبیه کرد، با ۰٫۵۷ برابر است.

2008 Hummer H2 E85

ضریب درگ خودروهای فرمول یک، مطابق با تنظیماتی که تیم ها انتخاب می کنند، بین ۰٫۷ و ۱٫۱ متغیر است. دلیل این امر به تولید نیروی رو به پایین (downforce) بر می گردد. با ایجاد نیروی رو به پایین بیشتر، خودروهای فرمول یک چسبندگی بهتری با زمین پیدا کرده و می توانند پیچ ها را با سرعت بالاتری پشت سر بگذارند.

ferrari 2018 f1 car

همانطور که در لابلای مطالب اشاره کردیم، ضریب درگ خیلی پایین در سرعت های بالا باعث کاهش چسبندگی می شود؛ حال آنکه ضریب درگ بالا می تواند به معنی افزایش نیروی downforce باشد.

مساله حائز اهمیت اینکه ضریب درگ یک کمیت کاملا متغیر است. به عبارتی وقتی این ضریب برای یک خودروی معین مشخص می شود، تنها برای آن مدل خاص صادق خواهد بود و نمی توان گفت که تمام اعضای سری مربوطه دارای ضریب درگی مشابه هستند.

pl_vind_volvo_046

برای درک بهتر این مساله از یک مثال کمک می گیریم. برای نمونه مرسدس بنز CLA 180 BlueEfficiency با ضریب درگ ۰٫۲۲ ایرودینامیک ترین خودروی تولید انبوه حال حاضر جهان به شمار می رود. اما نکته ای که باید مد نظر داشت اینست که تمامی نسخه ها و تریم های متفاوت CLA دارای ضریب درگ ۰٫۲۲ نبوده و این رقم برای مدلی خاص با اجزای بدنه پیشفرض به دست آمده است. بنابراین هر گونه تغییر در اجزای بدنه، مثل سپر ضریب درگ متفاوتی به دنبال خواهد داشت.

http://digiato.com/

اگر بخواهیم به اتومبیل هایی با کمترین ضریب درگ اشاره کنیم، باید از مدل های دیگری مثل ب ام و ۵۲۰d EfficientDynamics با ضریب ۰٫۲۲، تسلا مدل ۳ با ضریب ۰٫۲۳، آلفارومئو جولیا نسخه Advanced Efficiency با ضریب ۰٫۲۳ و آئودی A4 2.0 TDI ultra نام ببریم.

520d EfficientDynamics

نسل اخیر سری ۳ نیز که همین چند هفته پیش معرفی شد، با ضریب ۰٫۲۳ از لحاظ ایرودینامیک وضعیت بسیار مطلوبی داشته و به همراه مدل های یاد شده، یکی از برترین ها محسوب می شود.

همانطور که مشاهده می کنید اکثر خودروها با ضریب درگ فوق العاده خوب نسخه های هیبریدی و سبز هستند و خودروسازان اخیرا برای کاهش ضریب درگ این دسته از خودروها از سیستم جلوپنجره متغییر استفاده می کنند. بدین معنا که جلوپنجره خودرو در سرعت های بالا بسته می شود تا با کاهش برخورد باد با رادیاتور، شرایط آیرودینامیکی خودرو بهبود یابد، اما در سرعت های پایین یا در شرایطی که نیاز به خنک کاری حداکثری پیشرانه وجود دارد، فلپ های تعبیه شده در جلو پنجره باز می شوند تا خنک کاری حداکثری انجام شود. اما خودروهای برقی طبیعتا نیاز به چنین سیستمی ندارد و به دلیل سطح رادیاتوری کمتر، اساسا رسیدن به ضریب درگ پایین برای طراحان خودرو برقی ساده تر از خودروهای مجهز به پیشرانه های درون سوز است.

http://digiato.com/

جلوپنجره متغییر ب ام و در دو حالت باز (سمت راست) و بسته (سمت چپ) که در نسل جدید خودروهای این کمپانی مورد استفاده قرار می گیرد.

البته استفاده از آیرودینامیک متغییر محدود به بهبود ضریب و مسائل مربوط به کاهش مصرف سوخت نمی شود و در چند سال گذشته کمپانی هایی نظیر فراری و لامبورگینی یا مکلارن به واسطه این شیوه، وضعیت آیرودینامیکی خودرو را با هدف بهبود چسبندگی و کاهش زمان طی یک دور پیست ارتقا داده اند.

اگر در خصوص ضرایب درگ خودروهای تولید داخل نیز کنجکاو هستید، باید گفت که سمند و خانواده پژو ۴۰۵ با ضریب درگی در حدود ۰٫۳ در زمره خودروهای آیرودینامیک زمان خود قرار داشتند، آیرودینامیک سیتروئن زانتیا نیز در همین محدوده ارزیابی می شود اما سایر خودروهای تولید داخل نظیر پراید با ضریبی در حدود ۰٫۳۵ از شرایط مطلوب فاصله دارند و تعریف چنین پارامتری برای خودروهایی چون نیسان زامیاد (با تکنولوژی مربوط به نیم قرن پیش) نیز بیشتر به یک شوخی شبیه است.

شما مخاطبين عزيز سایت کفش چابک از اين پس با مراجعه به وب سايت ما مي توانيد جديد ترین مطاب را مطالعه کنید و از خواندن ان ها لذت ببريد

وچنانچه انتقادي به سايت ما داشتيد مي توانيد در قسمت نظرات ما را در جريان بگذاريد

سایت کفش چابک


دنیای «شب طولانی»؛ ۱۰ نکته‌ای که در مورد پیش‌درآمد سریال «بازی تاج و تخت» باید بدانید

۲۸ آبان ۱۳۹۷
بدون نظر

سلام خدمت مخاطبين سایت کفش چابک در اين پست مطالبی با ارزش و خواندنی قرار داده ایم امیدواریم با مطالعه آن نهایت استفاده را ببرید

اگر از اين پست لذت برديد و خوشتون امده در صفحات اجتماعي خود به اشتراک بگذاريد تا ديگران هم استفاده کنند.

و همچنين خواهشمنديم با نظرات و پيشنهادات خود ما را ياري بفرماييد

با گذاشتن نظر در قسمت دیدگاه ها می توانید ما را در بهتر شدن یاری کنید

شبکه HBO و جورج آر آر مارتین دوست دارند ما را در تاریکی نگه دارند. آن ها این کار را می کنند زیرا این موضوع ما را بیش از پیش نسبت به محصولات رسانه ای آن ها که قرار است در آینده منتشر شوند، مشتاق و هیجان زده می کند. در این میان، جذاب ترین و مورد انتظارترین محصول این شبکه فصل هشتم و پایانی سریال فانتزی و دیدنی «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) است که تاریخ انتشار آن تقریباً مشخص شده است. در این میان پیش درآمد این سریال که ساخت آن قطعی شده نیز در رتبه دوم مورد انتظارترین محصولات این شبکه قرار دارد. هنوز چیزهای بسیار کمی در مورد این سریال می دانیم اما این بدان معنا نیست که هنوز چیزی در مورد آن نمی دانیم. در ادامه این مطلب به به جزییات مهمی از این سریال پیش درآمدی با عنوان احتمالی «شب طولانی» (The Long Night) اشاره خواهیم کرد که تاکنون قطعی شده است.

۱۰- این سریال در مورد «شب طولانی» خواهد بود

Game of Thrones

یکی از نکات جالب در مورد پیش درآمد سریال «بازی تاج و تخت» این است که تا این لحظه عنوان آن «شب طولانی» است و این با صحبت هایی که جورج آر آر مارتین در آخرین صحبت های خود در چند ماه گذشته در مورد آن داشته همخوانی دارد. داستان «شب طولانی» هزاران سال پیش از اتفاقات «بازی تاج و تخت» رخ می دهد. طرفداران داستان های «ترانه ای از یخ و آتش» (A Song Of Ice And Fire) می دانند که «شب طولانی» دوره ای تاریک بعد از عصر دوست داشتنی قهرمانان است. در طی این دوره، ساکنان وستروس زمستانی را تجربه کردند که به اندازه یک نسل ادامه یافت. در طی همین دوره بود که وایت واکرها با ارتششان از سمت شمال به سمت وستروس به راه افتادند. اتحاد بین بچه های جنگل و اولین مردمان برای مقابله با این تهدید مرگبار شکل گرفته و در نهایت موفقیت آمیز بود.

بیشتر بخوانید: شبکه HBO جزییات جدیدی از پیش درآمد سریال «بازی تاج و تخت» فاش کرد

۹- نائومی واتس و جاش وایت هوس در آن بازی خواهند کرد

Game of Thrones

همانطور که چیز زیادی در مورد این سریال نمی دانیم، در مورد بازیگران آن نیز اطلاعات بسیار کمی در دست است اما در روز ۳۰ اکتبر گذشته بود که به طور رسمی اعلام شد نائومی واتس نقش اصلی سریال «شب طولانی» را بر عهده دارد. البته در حال حاضر چیزی در مورد شخصیت او در سریال نمی دانیم. تنها چیزی که در مورد شخصیت او گفته شده این است که او نقش یک «شخصیت اجتماعی کاریزماتیک با رازی تاریک» را بازی می کند که با آنچه می توان در دنیایی تاریک انتظار داشت تطابق دارد. علاوه بر واتس، جاش وایت هوس نیز نقش یکی از شخصیت های دوست داشتنی داستان «ترانه از یخ و آتش» را بر عهده خواهد داشت که سابقه حضور در سریال «پولدارک» (Poldark) را دارد.

۸- فیلم نامه سریال توسط جین گولدمن نوشته شده است

Game of Thrones

در ماه ژوئن گذشته بود که به طور رسمی اعلام شد شبکه HBO یک اپیزود پایلوت برای سریالی که احتمالاً «شب طولانی» نام دارد خواهد ساخت. ظاهراً مسئولان شبکه آنچنان از سناریو نوشته شده توسط جین گولدمن برای این اپیزود پایلوت هیجان زده شده بودند که او را به عنوان شورانر پیش درآمد سریال «بازی تاج و تخت» انتخاب کردند. سابقه جذاب و قوی گولدمن باعث شده که او بهترین گزینه برای رهبری این داستان افسانه ای باشد.

او سابقه نوشتن فیلمنامه فیلم های شناخته شده ای مانند «کینگزمن» (Kingsmen)، «مردان ایکس» (X-Men) و «کیک-اس» (Kick-Ass) را در کارنامه دارد و به وضوح می توان گفت که می داند چگونه با داستان های اکشن در مقیاس بزرگ و شخصیت های پیچیده کار کند. علاوه بر گولدمن، نویسندگان دیگری مانند کارلی ری (وست وورلد)، مکس بورنشتین (کونگ: جزیره جمجمه)، برایان هلگلند (۴۲) و برایان کاگمن از نویسندگان سریال «بازی تاج و تخت» در این پروژه حضور خواهند داشت.

۷- فیلم برداری این سریال از فوریه ۲۰۱۹ آغاز خواهد شد

Game of Thrones

در اوایل ماه سپتامبر گذشته، شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه که سریال «شب طولانی» در فوریه ۲۰۱۹ وارد مرحله فیلم برداری خواهد شد. اکنون که بازیگران اصلی سریال مشخص شده اند، به نظر می رسد که شروع فیلم برداری ها در این تاریخ قطعی خواهد بود. جدای از این، سریال های تلویزیونی بازیگران اصلی خود را اعلام نمی کنند مگر این که به اندازه کافی به مرحله تولید نزدیک شده باشند در غیر این صورت با تاخیرها و تغییراتی مواجه می شوند که به هیچ عنوان به سود سریال و شبکه سازنده نخواهد بود. با توجه به این که کیسی بلویز، رییس بخش برنامه ریزی شبکه HBO در آخرین صحبت های خود اعلام کرده، ممکن است فیلم برداری ها حتی زودتر و در اوایل سال آینده میلادی آغاز شود. در هر صورت قرار است فیلم برداری ها در بلفاست، ایرلند شمالی آغاز شود.

بیشتر بخوانید: هافثور بیورنسون، بازیگر تنومند سریال «بازی تاج و تخت» قوی ترین مرد جهان شد

۶- داستان سریال حاوی رازهایی از شرق خواهد بود

Game of Thrones

یکی از معماهای بزرگ در مورد سریال «شب طولانی» که در توضیحات سازندگان آن مشخص شده این است که داستان حاوی «رازهایی از شرق» خواهد بود. صادقانه بگوییم که این توضیحات کوتاه و معماگونه می تواند هر چیزی باشد. اما به نظر می رسد منظور آن ها از شرق، قاره اسوس (Essos) باشد که ریشه در افسانه ها دارد. این قسمت از سرزمین های داستان شامل مناطقی مانند سرزمین های سایه و آشای است که در سریال اصلی به آن ها پرداخته نشده بود. همچنین ممکن است منظور از شرق دیگر قاره هایی باشد که در سریال یا کتاب ها به آن ها پرداخته نشده است. از دیگر قاره های موجود در دنیای داستانی جورج ار آر مارتین می توان به اولثوس و سوثوریوس اشاره کرد که جزییات آن ها بسیار رازآلود است. جدای از معنایی که عبارت «رازهایی از شرق» خواهد داشت، هر چه باشد باید منتظر چیزهایی خوب بود.

۵- این تنها پیش درآمد در حال ساخت است

Game of Thrones

در ابتدا اعلام شد که شبکه HBO قصد ساخت ۵ پیش درآمد از سریال «بازی تاج و تخت» را دارد. صادقانه بگوییم که این تعداد پیش درآمد از همان ابتدا نیز کمی غیرواقعی و بیش از حد به نظر می رسید. اگر چه دنیای داستان های جورج آر آر مارتین به آسانی توان ارائه شدن در بیش از ۶ سریال تلویزیونی را دارد اما تصور این که همگی در یک دوره زمانی تحقق یابند کمی دور از تصور به نظر می رسد. اما موضوع قابل درک است زیرا هر کمپانی فیلم سازی می خواهد که بیشترین درآمد را از ناحیه یک سریال تلویزیونی محبوب بدست آورد اما این موضوع می تواند به قیمت کاهش کیفیت محصول تبدیل شود. با این وجود، «شب طولانی» تنها پیش درآمدی بر سریال «بازی تاج و تخت» است که در مرحله تولید قرار دارد. بدین ترتیب به نظر می رسد که مسئولان شبکه HBO کمی منطقی تر به ماجرا می نگرند و شور و شوق غیرمنطقی گذشته را ندارند. خوشبختانه این بدان معناست که تلاش های بیشتری برای ساخت یک سریال قوی دیگر انجام خواهد شد.

۴- این پیش درآمد سرنوشت دیگر پیش درآمدها را تعیین خواهد کرد

Game of Thrones

از آنجایی که شبکه HBO اعلام کرده که قصد ساخت ۵ پیش درآمد از سریال «بازی تاج و تخت» را دارد و سپس تنها یک مورد را وارد مرحله تولید کرد، می توان انتظار داشت که این پیش درآمد برای مسئولان شبکه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد. به گفته کیسی بلویز، او انتظار ندارد که تا کامل شدن اپیزود پایلوت سریال «شب طولانی» در مورد دیگر پیش درآمدها تصمیم خاصی گرفته شود. اگر شبکه HBO به این نتیجه برسد که سریال «شب طولانی» پتانسیل موفقیت را داشته و مخاطبان سریال اصلی را به خود جلب می کند، به سراغ دیگر پیش درآمدها نیز خواهند رفت. این موضوع شامل سناریو مکس بورنشتین نیز خواهد شد که ظاهراً مورد توجه مسئولان شبکه قرار گرفته است. در صورت موفق نبودن سریال «شب طولانی» به نظر نمی رسد که ساخت دیگر پیسش درآمدها در دستور کار قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: ۸ بازیگر سریال «بازی تاج و تخت» که قرار بود نقش شخصیت دیگری را بازی کنند

۳- شاید داستان این سریال با کتاب جدید جورج آر آر مارتین ارتباط داشته باشد

Game of Thrones

اگر چه جزییات بسیار کمی در مورد پیش درآمد سریال «بازی تاج  و تخت» منتشر شده اما ممکن است بخشی از جزییات داستان در جدیدترین کتاب جورج آر آر مارتین آمده باشد. جدیدترین کتاب مارتین با عنوان «آتش و خون» (Fire & Blood)، تاریخچه ای از وستروس است. از این رو بسیار محتمل است که سناریو گولدمن حاوی برخی از جزییات موجود در این کتاب باشد. «آتش و خون» که در ۲۰ نوامبر (۳ روز دیگر) منتشر خواهد شد یکی از چندین کتابی خواهد بود که به گذشته وستروس می پردازد. این کتاب به طور ویژه بر دودمان تارگرین ها متمرکز است که به هزاران سال پس از عصر قهرمانان و شب طولانی می پردازد. اما این بدان معنا نیست که در این کتاب هیچ اشاره ای به جزییات عصر تاریک وستروس نشده باشد.

۲- ساخت دیوار به احتمال فراوان در این پیش درآمد به تصویر کشیده خواهد شد

Game of Thrones

با توجه به دوره زمانی «شب طولانی»، محتمل است که در این سریال شاهد نحوه شکل گیری دیوار بزرگ باشیم. در دوران «شب طولانی» مردم وستروس یک زمستان بسیار طولانی را تجربه کردند، زمانی که وایت واکرها برای اولین بار از سمت شمال وارد شده و نبردی را علیه بچه های جنگل و اولین مردان آغاز کردند. در پاسخ به این حمله، برَن سازنده، یک دیوار یخی بسیار بلند را طراحی و ساخت که آن ها را از سرزمین وستروس دور نگه دارد. اگر چه هنوز کسی نمی داند این کار به چه صورت انجام گرفته اما به احتمال فراوان در سریال «شب طولانی» از این موضوع آگاه خواهیم شد.

۱- این سریال احتمالاً در سال ۲۰۲۰ منتشر خواهد شد

Game of Thrones

با توجه به برنامه انتشاراتی شبکه HBO انتظار می رود که سریال «شب طولانی» در سال ۲۰۲۰ منتشر شود. فیلم برداری سریال در اوایل سال ۲۰۱۹ آغاز می شود و تکمیل آن حدود یک سال یا بیشتر به طول خواهد انجامید. علاوه بر این، HBO می خواهد دستکم یک سال پس از پایان سریال «بازی تاج و تخت» صبر کند و پس از آن سریال جدید را منتشر نماید. این که سریال پیش درآمد در چه ماهی از سال ۲۰۲۰ منتشر می شود هنوز مشخص نیست. با این وجود فصل سوم سریال «وست وورلد» (Westworld) نیز قرار است در همین سال عرضه شود. از این رو می توان انتظار داشت که «شب طولانی» در تاریخی متفاوت از زمان پخش سریال «وست وورلد» پخش خواهد شد. بدون توجه به تاریخ انتشار این سریال، همه ما بی صبرانه انتظار یک دنیای فانتزی جذاب دیگر را می کشیم.

بیشتر بخوانید: اعتراض سازندگان سریال «بازی تاج و تخت» به استفاده دونالد ترامپ از تم «زمستان می آید»

شما مخاطبين عزيز سایت کفش چابک از اين پس با مراجعه به وب سايت ما مي توانيد جديد ترین مطاب را مطالعه کنید و از خواندن ان ها لذت ببريد

وچنانچه انتقادي به سايت ما داشتيد مي توانيد در قسمت نظرات ما را در جريان بگذاريد

سایت کفش چابک


چرا به مشکلات ریز و درشت کامپیوتری باگ نرم افزاری می گوییم؟

۲۸ آبان ۱۳۹۷
بدون نظر

سلام خدمت مخاطبين سایت کفش چابک در اين پست مطالبی با ارزش و خواندنی قرار داده ایم امیدواریم با مطالعه آن نهایت استفاده را ببرید

اگر از اين پست لذت برديد و خوشتون امده در صفحات اجتماعي خود به اشتراک بگذاريد تا ديگران هم استفاده کنند.

و همچنين خواهشمنديم با نظرات و پيشنهادات خود ما را ياري بفرماييد

با گذاشتن نظر در قسمت دیدگاه ها می توانید ما را در بهتر شدن یاری کنید

باگ نرم افزاری یکی از پرکاربردترین واژه های دنیای فناوری است که با تار و پود برنامه ها و نرم افزارهای کامپیوترهای در هم آمیخته است. این واژه در واقع به معنی حشره است اما در دنیای فناوری برای اشاره به وجود مشکل در سیستم به کار می رود.

اما چرا باید از کلمه حشره برای تعریف یک مشکل در سیستم استفاده کرد؟ باور عمومی بر این است که یکی از متخصصان به‌نام حوزه فناوری ده ها سال قبل حین عیب یابی یک سیستم متوجه وجود حشره ای در آن شد و از آن زمان کلمه باگ متداول شده است. با این حال داستان پیچیده تر از این حرف‌ها است. در ادامه به تعریف مختصر باگ نرم افزاری و ماجرای جالب و پیچیده نامگذاری آن پرداخته ایم.

باگ نرم افزاری چیست؟

به هر نوع خطایی که در یک برنامه کامپیوتری باعث عدم اجرا، از کار افتادن، یا نتیجه اشتباه شود، باگ گفته می شود. این خطاها اغلب از برنامه نویسی نادرست ناشی می شوند اما کامپایل ناقص و تولید کدهای اشتباه نیز ممکن است به آن منجر شود. شرکت های بزرگ توسعه گیم گاهی اوقات عمدا باگ هایی را در نسخه های رایگان بتا قرار می دهند تا از انتشار غیرقانونی آنها جلوگیری شود.





باگ نرم افزاری

باگ فیفا

طبیعت پیچیده برنامه نویسی و توسعه نرم افزار باعث شده که تقریبا هیچ برنامه ای از گزند باگ در امان نماند. شرکت ها برای اطمینان از کارایی صحیح نرم افزار و بازی ها پس از آزمایش های درون سازمانی چندین نسخه دیگر را با پسوند آلفا و بتا در اختیار کاربران قرار داده و سپس سراغ انتشار نسخه نهایی می روند.

پیدا کردن باگ ها کار زمانبر و کلافه کننده ای است و کارشناسان کامپیوتر با در دست داشتن کد اصلی برنامه یا فایل آن و با استفاده از دیباگر و مهندسی معکوس به شناسایی باگ ها می پردازند. باگ نرم افزاری

برخی کمپانی ها جوایز و پاداش های هنگفتی را برای یافتن آسیب پذیری های امنیتی و باگ نرم افزاری در نظر می گیرند. متخصصان کامیپوتر نرم افزارهایی را برای شناسایی انواع مختلف باگ از قبیل لغوی، نحوی، منطقی و دستوری طراحی کرده اند که از آنها با عنوان دیباگر یاد می شود.

داستان حشره‌ای مشکوک

همانطور که ابتدای مطلب گفتیم ماجرایی مشهور در زمینه نامگذاری اشکالات کامپیوتری به عنوان باگ نرم افزاری وجود دارد. بر این اساس یکی از متخصصان حوزه کامپیوتر به نام «گریس هارپر» نخستین بار عبارت باگ را برای اشاره به مشکل کامپیوتری به کار برده است.

گریس موری هاپر، کارشناس زبردست کامپوتر از پیشگامان برنامه نویسی نوین و عضو نیروی دریایی آمریکا بود که در دهه ۱۹۵۰ نخستین کامپایلر را برای زبان های برنامه نویسی کامپیوتر ابداع کرد. از وی به عنوان اولین توسعه دهنده کامپایلر برنامه و مادر برنامه نویسی کامپیوتر یاد می شود.

هاپر زبان برنامه‌نویسی را در دهه ۵۰ میلادی برای کامپیوترهای مارک ۱ و یونیواک ۱ اختراع کرد و اولین زنی بود که مدال افتخار تکنولوژی را دریافت کرد. در اوج جهانی جنگ دوم و زمانی که وی در خدمت نیروی دریایی ایالات متحده بود کامپیوتر مارک دچار مشکل شد. این کامپیوتر مثل سیستم هایی امروزی نبود که بتوان آنرا در یک کوله حمله کرد. در واقع مارک با چند تن وزن، ابعادی برابر با یک اتاق داشت و به همین خاطر عیب یابی آن بسیاری دشوار بود.

مارک ۲ بر خلاف نسخه اولیه با استفاده از رله های الکترومغناطیسی با سرعت بالا ساخته شده بود اما پس از کار افتادن تکنسین های تحت نظر هاپر پس از باز کردن این سیستم در رله ۷۰ آن سوسکی را پیدا کردند. هاپر جسد حشره نگون بخت را در دفترچه خود چسباند و در متن کنار آن از پیدا شدن نخستین باگ واقعی خبر داد. بر اساس وب سایت نیروی دریایی آمریکا این رویداد مقدمه ای برای استفاده از واژه باگ شد.باگ نرم افزاری

اگرچه این داستان با حضور کاراکتر یک زن دانشمند و خوره کامپیوتر از یک سو و از سوی دیگر تم جنگ جهانی آنقدر جذابیت دارد که کمتر کسی به فکر تحقیق درباره آن بیفتد اما سوالات بسیاری در این باره مطرح است.

اولا در سال ۱۹۴۳ اصلا مارک ۲ هنوز به بهره برداری نرسیده و دو سال بعد یعنی در ۱۹۴۵ توسعه آن به پایان رسید. دوما علی رغم متنی که هاپر از خود به جای گذاشته ممکن است وی حشره ای واقعی در آن پیدا نکرده باشد. سوما برخی دیگر به دهه ای غیر از ۴۰ برای این واقعه اشاره می کنند و همین امر قطعیت آن را زیر سوال می برد.

جنجال اصلی اما بر سر این است که حتی در صورت صحت داشتن مطالب فوق نخستین استفاده از باگ برای اشاره به مشکل کامپیوتری قدمتی بیش از سن گریس هاپر دارد.

واژه باگ واقعا از کجا آمده است؟

ابداع یک واژه به توضیحی بیش از آن جمله احتیاج دارد که هاپر در دفترچه یادداشتش آورده است. با توجه به این دفترچه به سادگی می توان فهمید که مادر برنامه نویسی و افراد دیگر حتی چند سال قبل از جریان حشره مذکور از این واژه برای اشاره به مشکلات کامپیوتری استفاده می کرده اند.

علاوه بر این بر طبق دیکشنری آکسفورد نخستین بار در سال ۱۸۸۹ و در متنی مربوط به ادیسون اصطلاح باگ به کار برده شده است:

آقای ادیسون … دو شب گذشته را سرگرم رفع یک باگ در فونوگرافش بوده است. عبارتی که برای حل یک مشکل به کار می رود، بدین معنی که ورود یک حشره خیالی به سیستم باعث مشکل شده است.

با این حال سابقه استفاده از کلمه باگ در نامه ها و ژورنال های شخصی ادیسون به سال ۱۸۷۶ برمی گردد که سال ها قبل از چاپ روزنامه مذکور بوده است. به نظر می رسد ادیسون علاوه بر ابداع چراغ روشنایی، تلگراف و تلاش برای اختراع تلفن مکالمه با ارواح، این واژه را نیز برای اولین بار بکار برده و سپس آن را برای روزنامه نگار نیز توضیح داده است.باگ نرم افزاریاما این استفاده از این عبارت از کجا به ذهن ادیسون رسیده است؟ برخی عقیده دارند که اصل این عباره به واژه باستانی «باگبو» برای اشاره به هیولا برمی گردد. با این حال به نظر نمی رسد ادیسون برای ابداع این واژه نیازی به سلط بر زبانشناسی یا تاریخ داشته باشد.

او در نامه ای که سابقه آن به سال ۱۸۷۸ برمی گردد گفته است که باگ های فنی خودشان را نشان می دهند و پیش از آنکه موفقیت یا شکست تجاری یک محصول مشخص شود، ماه ها مشاهده، مطالعه و کار سخت لازم است. به عبارت دیگر زمانی که شما درحال بازدید از خانه ای برای اجاره هستید شاید متوجه سوسک ها نشوید اما پس از سکونت حتما سرو کله انها پیدا می شود.

اما چرا با وجود شهرت فراوان ادیسون ابداع باگ نرم افزاری به گریس هاپر نسبت داده می شود؟ دلیل این مساله علاوه بر جذابیت ماجرای جنگ و مادر برنامه نویسی این است که در سال های گذشته او بارها و بارها داستان حشره گرفتار در ماشین را تکرار کرد، داستانی که همیشه با این جمله تمام می شد: «بعد از آن هر وقت مشکلی در کامپیوتر پیش می آید می گفتیم که باگ [حشره] دارد».دفترچه گریس هاپر اکنون در موزه ملی تاریخ آمریکا نگهداری می شود. «پگی آلدریچ» از کارکنان بخش ریاضیات این موزه نیز تاکید می کنید که بررسی نحوه استفاده از واژه باگ در مقالات و اسناد هاپر نشان می دهد که او و دیگران چندین سال قبل از جریان مارک ۲ از آن استفاده کرده اند. او در این باره به نیویورک تایمز گفته است:

بی رودربایستی بگویم، دکتر هاپر داستان خوبی گفته است!

شما مخاطبين عزيز سایت کفش چابک از اين پس با مراجعه به وب سايت ما مي توانيد جديد ترین مطاب را مطالعه کنید و از خواندن ان ها لذت ببريد

وچنانچه انتقادي به سايت ما داشتيد مي توانيد در قسمت نظرات ما را در جريان بگذاريد

سایت کفش چابک


بررسی بازی Hitman 2؛ بیشتر از یک بار بکش

۲۷ آبان ۱۳۹۷
بدون نظر

سلام خدمت مخاطبين سایت کفش چابک در اين پست مطالبی با ارزش و خواندنی قرار داده ایم امیدواریم با مطالعه آن نهایت استفاده را ببرید

اگر از اين پست لذت برديد و خوشتون امده در صفحات اجتماعي خود به اشتراک بگذاريد تا ديگران هم استفاده کنند.

و همچنين خواهشمنديم با نظرات و پيشنهادات خود ما را ياري بفرماييد

با گذاشتن نظر در قسمت دیدگاه ها می توانید ما را در بهتر شدن یاری کنید

شهر مومبای یا بمبئی سابق با جمعیتی بیش از ۱۳ میلیون نفر، نه تنها یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای هند بلکه جزو شش شهر شلوغ دنیا نیز هست. مامور ۴۷ در چهارمین ماموریتش نیز قدم به همین شهر می‌گذارد که در دنیای بازی نیز به اندازه کافی بزرگ و شلوغ طراحی شده.

خود را در نقش یک مامور مخفی قرار دهید که باید سه شخصیت مهم را از میان بردارد و حالا احتمالا فکر می‌کنید که شهری پر سر و صدا چون مومبای بدترین مکان ممکن برای کشتن مخفیانه و بی‌دردسر این اهداف است. اما راستش را بخواهید، باید بگویم که سخت در اشتباه هستید.

یکی از اهدافم در برجی نیمه کاره سکونت دارد که از ورودی ساختمان گرفته تا هر طبقه را ده‌ها محافظ، بی‌وقفه نگهبانی می‌دهند. هدف دیگر تقریبا چندین کیلومتر آن طرف‌تر و در محله ای قدیمی فعالیت می‌کند که باز هم چند بادیگارد لحظه‌ای تنهایش نمی‌گذارند. اما جالب‌تر  از همه این که به هیچ وجه نمی‌دانم هدف سومم چه شکلی است و برای پیدا کردنش باید شهر بزرگ بمبئی را زیر و رو کنم و دنبال سرنخ باشم.

  • سازنده: IO Interactive
  • ناشر: Warner Bros
  • پلتفرم‎ها: پلی استیشن ۴، پی سی و ایکس باکس وان
  • پلتفرم بررسی: پلی استیشن ۴

نیم ساعتی در شهر می‌چرخم و استراتژی‌های مختلف را آزمایش می‌کنم اما هیچ کدام به نتیجه ای نمی‌رسند. تصمیم می‌گیرم مرحله را کامل از اول ریستارت کنم و این بار در همان دقیقه اول خود را در محله زاغه نشینی پیدا می‌کنم که ساکنین آن از همسایه‌ای شکایت دارند و می‌گویند رفتار مشکوکی دارد.

در درجه سختی آخر حتی پیدا کردن این دوست عزیز هم سخت است.

به ساختمانش سری می‌زنم و کشف می‌کنم که او آدمکش رقیبی است که می‌خواهد از راه دور و با سلاح تک تیرانداز هدف اولم را نیست و نابود کند. سریع هیجان زده می‌شوم و از پشت بیهوشش می‌کنم، به پشت سلاح تک تیراندازش می‌روم و منتظر می‌مانم تا هدفم در تیررس قرار بگیرد اما این اتفاق هیچ وقت نمی‌افتد.

تصمیم می‌گیرم بار دیگر مرحله را شروع کرده و این بار کمی صبر به خرج دهم. از دیالوگ‌هایی که آدمکش با خودش می‌زند، می‌فهمم که هدف مشترکمون قرار بوده به اتاقی که سلاحش به سمت آن نشانه رفته، قدم بگذارد ولی هنوز این اتفاق نیافتاده. حالا کامل متوجه فرصت پیش آمده می‌شوم، وظیفه من است که او را به آن اتاق بکشانم.

سرتان را درد نمی‌آورم، به برج او نفوذ می‌کنم، نقاش اختصاصی اش را تنها گیر می‌آورم و با پوشیدن لباس‌هایش شخصا به هدفم خبر می‌دهم که آماده کشیدن پرتره اش هستم. به اتاق می‌آید، ژست می‌گیرد و آدمکش دیگر با شلیک یک گلوله دقیق به سر زحمتم را کم می‌کند، آن هم بدون اینکه کسی به من مشکوک شود.

بگذارید در یک پاراگراف چند تا از سوال‌های احتمالی مهم‎تان را پاسخ دهم. هیتمن ۲ از لحاظ گرافیک و جلوه‌های بصری تقریبا هیچ تفاوتی با نسخه قبلی ندارد، هسته گیم‌پلی نیز بی‌تغییر باقی مانده و تنها چند المان و وسیله جدید به بازی اضافه شده. اما این طراحی مرحله یا لول دیزاین است که در هیتمن ۲ حرف اول و آخر را می‌زند.

به طور کلی بخش داستانی بازی به ۶ ماموریت محدود می‌شود که هر کدام در نقطه ای متفاوت از دنیا روایت می‌شوند. تقریبا برای تمام کردن هر ۶ مرحله، می‌توانید خشاب‌ها را پر کرده و به هر جنبنده ای که می‌بینید، شلیک کنید. اما نه تنها شوتینگ سخت بازی این کار را کمی مشکل می‌کند، بلکه خودتان هم از این کشتار بی‌مورد و شلخته هیچ لذتی نمی‌برید.

این تصویر انواع روش ها و داستان هایی را نشان می دهد که در ماموریت وجود داشته و من تنها تعداد محدودی را کشف کردم.

در درجه سختی آسان و متوسط بازی نیز با دنبال کردن استوری‌ها (که در نسخه قبلی Opportunities نام داشت) شاید بتوان هر مرحله را در مدت زمان حدودی ۱ ساعت و کمتر به پایان رساند، به این شکل تمام کردن کل بخش داستانی Hitman 2 تقریبا ۸ ساعت به طول می‌انجامد.

اما هیتمن به خصوص بعد از ریبوتش در سال ۲۰۱۶، یکی از آن بازی‌هایی نیست که بخواهید پشت سر هم مراحل را پشت سر بگذارید و زودتر به پایان برسید، به خصوص که حالا نسخه دوم یکی از کلیشه ای‌تر ین و سطحی‌تر ین داستان‌ها را دارد که با کات سین‌هایی کم خرج و تصویر ثابت همراه شده و به جرات حوصله سربر است.

هیتمن قبلی با عرضه چند قسمتی اش بدون آنکه متوجه شویم، نشان داد که چطور باید به شکل درست بازی را تجربه کنیم. فاصله زمانی بین انتشار هر اپیزود، مخاطب‌ها را تشویق می‌کرد تا بار دیگر همان مرحله را تکرار کنند تا این بار داستان‌های فرعی دیگر و روش‌های جدیدی برای کشتن اهداف کشف کنند. حالا هیتمن ۲ شاید دو الی سه برابر روش بیشتر و جالب‌تر  در اختیارمان قرار می‌دهد اما خود بازی به صورت یکجا عرضه شده است.

نسخه سال ۲۰۱۶ به من یاد داد که چگونه باید Hitman 2 را بازی کنم. تمام کردن مراحل و فهمیدن داستان هیچ اهمیتی ندارد، حتی می‌توانید از همان اول آخرین مرحله را بارگذاری کنید و تقریبا کامل متوجه پایان داستان شوید. اما با هر بار تکرار مرحله جزییات جدید و جذاب دیگری کشف می‌کنید و خود بازی نیز پاداش‌هایی بیشتری برای شما در نظر می‌گیرد.

فکرش را می کردید روزی مجبور شوید برای کشتن یک نفر خود را در نقش یک جسد قرار دهید و دیگران برایتان عزاداری کنند؟

متاسفانه هوش مصنوعی Hitman 2 بی‌نقص نیست. زمانی که درست کار کند، از هوش بالا و منطق خوب آن شگفت زده می‌شوید و در موارد دیگر از بی‌خیالی و بخشندگی زیادش حرص خواهید خورد. برای مثال، هیتمن ۲ یکی از آن بازی‌هایی نیست که با قدم گذاشتن به یک منطقه ممنوعه، تمام محافظ‌ها یا نیروهای امنیتی بدون کمترین تردیدی شما را به گلوله ببندند. همه آن‌ها فرصت زمانی خوبی در اختیارتان قرار می‌دهند تا متوجه اشتباه خود شده و از منطقه خارج شوید.

در موارد مشابه دیگر نیز عملکرد هوش مصنوعی مناسب و کم ایراد است، آن‌ها به هیچ وجه متوجه قتل یا حرکت مشکوکی از سمت شما نمی‌شوند مگر آنکه با چشمان خود شما را در حال انجام آن ببینند یا شاهدی به آن‌ها خبر دهد. همین ویژگی کمک می‌کند تا بسیاری از اوقات فرصت آن را داشته باشید تا خراب کاری‌های خود را تا دیر نشده، جبران کنید.

در واقع باید اعتراف کنم اتفاقا برخی از بهترین لحظات بازی زمانی رقم زده می‌شوند که نقشه و استراتژی اولیه شما شکست می‌خورد، مجبور می‌شوید به سرعت تغییر چهره و ظاهر داده و با عواقب اشتباه خود مواجه شوید اما همانطور که گفتم گاهی هوش مصنوعی کمی بیش از حد مهربان می‌شود و با نوازش آرام خود شما را از دنیای چالش برانگیز و سخت بازی بیدار می‌کند.

بمبئی، چالشی دوست داشتنی و سخت

همان سناریو مقدمه را در نظر بگیرید، زمانی که تیر شلیک شد من تنها کسی بودم که در اتاق حضور داشتم و واضح‌تر از آن مامور ۴۷ در حال کشیدن پرتره ای از کارگردان فقید بود که او را با نشانه تک تیراندازی روی سرش به تصویر می‌کشید. اما هیچ کدام از این سرنخ‌ها برای محافظ‌هایش کافی نبودند تا به من شک کنند و همه آن‌ها کمتر از ۳۰ ثانیه بعد به زندگی عادی و روتین خود برگشتند.

یا مورد دیگری بود که با پوشیدن لباس یکی از محافظان به نزدیکی هدفم رفتم و درست در چند سانتی متری چند محافظ دیگر مامور ۴۷ با صدای نسبتا بلند به او گفت چاشنی ای در دست دارد که مرگ و زندگی او به آن وابسته است و گویا این مسئله برای هیچ کدام از بادیگاردهایش اهمیتی نداشت.

اما فارغ از این موارد، هر ماموریت Hitman 2 مملو است از داستان‌های فرعی و روش‌های خلاقانه ای برای کشتن که بارها شما را به تکرار دوباره آن‌ها دعوت می‌کند. ابزارها و امکاناتی که با هر بار تمام کردن مرحله آزاد می‌شوند، قوائد بازی را به طور کامل تغییر می‌دهند.

آن اتاق در بسته ای را که کنجکاو بودید ببینید به کجا می‌رسد، به یاد می‌آورید؟ حالا این بار وسیله ای در اختیار دارید که در آن را باز کنید. اگر برای بار سوم مرحله را از داخل پارکینگ شروع کنید و دیگر نیازی نباشد که پلیس‌ها را دور بزنید، چطور؟ یا چی بهتر از آنکه سلاح تک تیراندازی در بالا پشت بام یک ساختمان پنهان کنید و از راه دور هدفتان را از پا در آورید.

تیراندازی آن هم تو محله ای که تقریبا همه همسایه ها مامور مخفی هستند، بدترین ایده ای است که می تواند به سرتان بزند.

اضافه شدن این تجهیزات و آزاد شدن امکانات دیگر به کنار، هر کدام از میشن استوری‌ها نیز راهی متفاوت، خلاقانه و حتی آسان‌تر  برای کشتن اهداف در اختیارتان قرار می‌دهند.

این استوری‌ها در واقع داستان‌هایی فرعی هستند که بین برخی از شخصیت‌ها و NPCهای محیط به صورت دیالوگ رد و بدل می‌شوند. تمامی این داستان‌ها فرصتی برای شما هستند تا از آن‌ها برای نزدیک شدن به اهداف خود سو استفاده کنید. توضیحات همه این استوری‌ها در درجه سختی آخر نیز غیر فعال شده و کشف کردن آن‌ها و اجرایشان کاملا به خود شما بستگی دارد.

بنابراین حالا می‌توانید درک کنید که چرا ممکن است مدت زمان تجربه بخش داستانی بازی حتی به بیش از ۳۰ ساعت هم برسد و هر بار هیجان انگیزتر و عجیب‌تر از قبل شود.

کمی زنگ تفریح

هر چقدر زمان که صرف بخش داستانی کردید و با هر ترتیبی که ماموریت‌ها را به پایان رساندید، در نهایت زمانی می‌رسد که دیگر چندان انگیزه و علاقه ای برای تکرار مراحل ندارید. اما نگران نباشید چرا که بخش‌های دیگر Hitman 2 نیز می‌توانند تا مدت‌ها شما را سرگرم خود کنند

این همان بلندگویی است که هم در این بررسی و هم پیش نمایش بازی از آن می گفتیم.

یکی از این بخش‌های جدید که از نسخه موبایل این سری الهام گرفته، بخش Sniper Assassin است. در این قسمت از بازی همه چیز تغییر می‌کند و حالتی طنز و کژوال‌تر  به خود می‌گیرد. همچنان باید سه هدف و همه بادیگاردهای آن‌ها را در یک مجلس عروسی از میان بردارید اما این بار با یک سلاح تک تیرانداز و در فاصله ای بسیار دور که در جای خود نیز ثابت هستید.

چالش اصلی این است که با پیدا شدن تنها یکی از جنازه‌ها، تمامی اهداف شروع به فرار می‌کنند و در این صورت تنها مدت زمان محدودی در اختیار دارید تا با نشانه گیری دقیق و با احتساب سرعت دویدن و فاصله، چند هدف در حال حرکت را بکشید. برای آنکه جنازه ای دیده نشود و همه چیز آرام جلو برود هم باید به سراغ روش‌های غیرمعمول و عجیبی بروید.

سلاح تک تیرانداز شما چون یک ضد هوایی قدرتمند اهداف بیچاره را چندین متر پرتاب می‌کند و حتی گلوله‌هایی محدودی در اختیار دارید که از دیوار نیز رد می‌شوند و یا در محدوده ای کوچک شوک ایجاد می‌کنند. یکی از روش‌ها این است که با شلیک مداوم به یک جسد، آن را به استخر یا حوضچه ای هدایت کنید. راهکار دیگر این است که محیط را خوب زیر نظر بگیرید تا قتل‌های خود را چون یک حادثه شوم جلوه دهید. برای مثال کمتر کسی فکر می‌کند که هدف شما بر اثر شلیک گلوله به بلندگو بالا سرش کشته شده وقتی صدای شلیک گلوله به گوش نرسد.

متاسفانه بخش اسنایپر بازی تنها به یک ماموریت و همان سه هدف تکراری محدود می‌شود اما این بخش را می‌توانید همراه دو نفر دیگر آنلاین و به صورت رقابتی بازی کنید و همچنین IO Interactive، سازنده بازی، وعده داده که محتویات رایگان جدیدی نیز به این بخش اضافه خواهد شد.

آدمکش برتر

بخش رقابتی Ghost Mode نیز یکی از ویژگی‌های جدید Hitman 2 است که حتی در حال حاضر در خود بازی نیز در وضعیت بتا قرار دارد. در گست مد، شما و حریف خود از یک نقطه کار خود را شروع می‌کنید و هدف مشترکی هم دارید اما هر کدام در جهانی متفاوت مشغول به کار هستید. بنابراین اگر شما همه را به رگبار ببندید و بی‌شمار گلوله در ثانیه به پرواز در آیند، در دنیای رقیب‎تان همه چی آرام و طبیعی است.

اهداف را باید بدون سر و صدا و توجه دیگران نابود کنید و در غیر این صورت امتیازی به دنبال نخواهد داشت. هر زمانی که شما و یا حریفتان هدفی را از پا در آورد، فرد دیگر تنها ۲۰ ثانیه فرصت دارد تا او هم دست به کار شود و امتیازی از دست ندهد. هر شخصی که زودتر به امتیاز ۵ برسد، برنده بازی خواهد بود، اما باید به خاطر داشته باشید که کشتن هر کاراکتری جز هدف، یک امتیاز منفی دارد.

کافیست کمی زرنگ باشید تا با لباس مبدل مناسب راحت به چند متری هدف خود برسید در حالی که حریفتان هنوز در حال درجا زدن است.

هیجان گست مد واقعا بالا است و باید اذعان کرد سناریوهای جالبی که در تریلرهای این بخش به نمایش در آمده بود، بیشتر از آنچه که فکرش را می‌کردم پیش می‌آمد. اینکه هر دو ما درست در یک زمان به هدفمان رسیده و همزمان شلیک کنیم با این تفاوت که در دنیای او صدها مامور پلیس در تعقیبش هستند اما من با لباس مناسب موفق شدم خودم را بی دردسر به هدفم برسانم.

اما مشکل کوچک این است که سرعت بالای این بخش و آسان بودن کشتن اهداف کاملا در تضاد با مراحل داستانی بازی است که کمی اهمیت مهارت و شناخت شما از محیط را زیر سوال می‌برد. همچنین کافیست تا سه امتیاز از حریف جلو بیافتید تا به احتمال زیاد او اینترنت خود را قطع کند و بازی به پایان برسد، آن هم بدون آنکه جریمه ای در انتظارش باشد.

ولی در هر صورت باید توجه داشت که این بخش در وضعیت بتا قرار دارد و انتظار می‌رود تا در آینده هم محتوای بیشتری به آن اضافه شده و همچنین دستخوش تغییرات فراوانی شود.

اولین Elusive Target بازی به نظر می رسد جذاب ترین آن ها هم باشد.

در نهایت هم باید بگویم که به نظر می‌رسد IO Interactive همچون نسخه گذشته برنامه بلند مدتی برای پشتیبانی از هیتمن ۲ و ارائه محتوای جدید دارد، یکی از جالب‌تر ین این برنامه‌ها، Elusive Target‌ها هستند. اهدافی که در زمانی محدود به بازی اضافه شده و هر شخص تنها یک بار فرصت دارد تا ماموریت خود را به درستی انجام دهد.

اولین هدف این نسخه نیز تا کمتر از ۴۵ ساعت دیگر در دسترس قرار می‌گیرد و او کسی نیست جز بازیگر معروف هالیوود شان بین (Sean Bean). با این تفاسیر، فکر نمی‌کنم این روزها برای طرفداران سبک مخفی کاری، انتخابی بهتر از Hitman 2 وجود داشته باشد. راستی اگر نسخه اول بازی را هنوز تجربه نکردید، حالا این فرصت را دارید تا همه ماموریت‌های آن را در قالب هیتمن ۲ و با ویژگی‌های جدید آن امتحان کنید.

  • ارزش تکرار بسیار بالا
  • بخش های جذاب و متنوع
  • بروزرسانی مداوم
  • لول دیزاین فوق العاده
  • چالش های سخت تر
  • گرافیک از تاریخ گذشته
  • کمی مشکلات هوش مصنوعی
  • داستان سطحی و میان پرده های خسته کننده

شما مخاطبين عزيز سایت کفش چابک از اين پس با مراجعه به وب سايت ما مي توانيد جديد ترین مطاب را مطالعه کنید و از خواندن ان ها لذت ببريد

وچنانچه انتقادي به سايت ما داشتيد مي توانيد در قسمت نظرات ما را در جريان بگذاريد

سایت کفش چابک


دانلود آهنگ مهدی احمدوند نرو

۲۷ آبان ۱۳۹۷
بدون نظر

این مطلب از رسانه دان موزیک منتشر شده است

دانلود آهنگ مهدی احمدوند به نام نرو

در این پست می توانید آهنگ مهدی احمدوند نرو را با دو کیفیت اصلی ۱۲۸ و ۳۲۰ به همراه متن اهنگ دانلود کنید

دانلود آهنگ مهدی احمدوند نرو

Download New Song By Mehdi Ahmadvand Called Naro

خواننده نام آهنگ ترانه سرا دسته بندی
مهدی احمدوند نرو عاشقانه

 

نوشته دانلود آهنگ مهدی احمدوند نرو اولین بار در دانلود آهنگ جدید • دان موزیک. پدیدار شد.


چین مدعی ساخت رادار کوانتومی با قابلیت تشخیص هواپیماهای رادارگریز شد

۲۷ آبان ۱۳۹۷
بدون نظر

سلام خدمت مخاطبين سایت کفش چابک در اين پست مطالبی با ارزش و خواندنی قرار داده ایم امیدواریم با مطالعه آن نهایت استفاده را ببرید

اگر از اين پست لذت برديد و خوشتون امده در صفحات اجتماعي خود به اشتراک بگذاريد تا ديگران هم استفاده کنند.

و همچنين خواهشمنديم با نظرات و پيشنهادات خود ما را ياري بفرماييد

با گذاشتن نظر در قسمت دیدگاه ها می توانید ما را در بهتر شدن یاری کنید

چین در یک مانور هوایی مدعی شد موفق شده رادار کوانتومی تولید کند و این رادار هیچ مشکلی برای تشخیص هواپیما‌های رادارگریز نخواهد داشت. هنوز مشخص نیست که این ادعای چین حقیقت دارد یا صرفا یک ادعاست اما در صورت صحت داشتن از اهمیت بالایی برخوردار است.

رادار یک ابزار قدرتمند نظامی است که امکان تشخیص هواپیما‌های دشمن را فراهم می‌کند. این کار با ارسال امواج رادیویی به فضا انجام می شود؛ در واقع زمانی که امواج ارسالی به شیء دیگری برخورد نمایند رادار انعکاس آنها را دریافت می کند و موقعیت شان را شناسایی می کند.

هواپیما‌های معروف رادارگریز سعی می‌کنند با دور زدن امواج ارسالی از چشم رادار‌ها پنهان بمانند. این کار یا با ایجاد بدنه‌ی تخت برای هواپیما‌ها شکل می‌گیرد که سیگنال‌های ارسالی از رادار آن‌ها را تشخیص نمی دهد و یا با استفاده از موادی در بدنه‌ی هواپیما که امواج رادیویی را منعکس نمی‌کنند.





گروه فناوری اکترونیک چین در خلال یک مانور دفاعی از دستگاهی رونمایی کرد که طبق ادعایشان یک رادار کوانتومی است که می‌تواند مخفی‌ترین هواپیما‌ها در آسمان را نیز تشخیص دهد. این شرکت اعلام کرد که سال‌هاست در حال آزمایش این تکنولوژی است و این کار را از سال ۲۰۱۵ آغاز کرده است.

رادار کوانتومی مشابه رادار معمولی عمل می‌کند، با این تفاوت که به جای ارسال امواجی از انرژی الکترومغناطیس، دو موج مرکب از فوتون‌ها را ایجاد می کند. البته فقط یکی از دو موج یاد شده ارسال می‌شود اما علی رغم کیلومتر‌ها فاصله هر دو موج تغییرات یکسانی را نمایش می‌دهند. بنابراین می‌توان با نگاه کردن به یکی از آن‌ها وجود جنگنده‌های موجود در آسمان را تشخیص داد.

هنوز مشخص نیست که این تکنولوژی واقعا ایجاد شده یا کشور چین صرفا مدعی داشتن آن شده است.

رونمایی از این تکنولوژی تنها در حضور رسانه‌های چینی انجام پذیرفت و حتی از یکی از خبرنگاران Aviation Week خواسته شد تا در هنگام رونمایی از رادار کوانتومی مراسم را ترک کند. به هر ترتیب هنوز مشخص نیست که این تکنولوژی حقیقت داشته باشد یا صرفا یک ادعای توخالی باشد.

شما مخاطبين عزيز سایت کفش چابک از اين پس با مراجعه به وب سايت ما مي توانيد جديد ترین مطاب را مطالعه کنید و از خواندن ان ها لذت ببريد

وچنانچه انتقادي به سايت ما داشتيد مي توانيد در قسمت نظرات ما را در جريان بگذاريد

سایت کفش چابک


دانلود آهنگ سینا شعبانخانی هولم نکن

۲۷ آبان ۱۳۹۷
بدون نظر

این مطلب از رسانه دان موزیک منتشر شده است

دانلود آهنگ سینا شعبانخانی به نام هولم نکن

در این پست می توانید آهنگ سینا شعبانخانی هولم نکن را با دو کیفیت اصلی ۱۲۸ و ۳۲۰ به همراه متن اهنگ دانلود کنید

دانلود آهنگ سینا شعبانخانی هولم نکن

Download New Song By Sina Shabankhani  Called Holam Nakon

خوانندهنام آهنگشعردسته بندی
سینا شعبانخانیهولم نکن نیلوفر منصوریشاد

 

نوشته دانلود آهنگ سینا شعبانخانی هولم نکن اولین بار در دانلود آهنگ جدید • دان موزیک. پدیدار شد.


دانلود آهنگ مرتضی پاشایی نفسمی

۲۷ آبان ۱۳۹۷
بدون نظر

این مطلب از رسانه دان موزیک منتشر شده است

دانلود آهنگ جدید مرتضی پاشایی به نام نفسمی

در این پست می توانید آهنگ مرتضی پاشایی نفسمی را با دو کیفیت اصلی ۱۲۸ و ۳۲۰ به همراه متن اهنگ دانلود کنید

دانلود آهنگ مرتضی پاشایی نفسمی

Download New Song By Morteza Pashaei  Called Nafasami

خوانندهنام آهنگموزیکدسته بندی
مرتضی پاشایینفسمیمرتضی پاشاییآهنگ غمگین

 

نوشته دانلود آهنگ مرتضی پاشایی نفسمی اولین بار در دانلود آهنگ جدید • دان موزیک. پدیدار شد.


دانلود آهنگ ماکان بند یه عصر خوب

۲۷ آبان ۱۳۹۷
بدون نظر

این مطلب از رسانه دان موزیک منتشر شده است

دانلود آهنگ ماکان بند به نام یه عصر خوب

در این پست می توانید آهنگ ماکان بند یه عصر خوب را با دو کیفیت اصلی ۱۲۸ و ۳۲۰ به همراه متن اهنگ دانلود کنید

دانلود آهنگ ماکان بند یه عصر خوب

Download New Song By Macan Band  Called Ye Asre Khoob

خوانندهنام آهنگترانهدسته بندی
ماکان بندیه عصر خوبنیلوفر منصوریآهنگ غمگین

 

نوشته دانلود آهنگ ماکان بند یه عصر خوب اولین بار در دانلود آهنگ جدید • دان موزیک. پدیدار شد.


دانلود آهنگ محسن ابراهیم زاده سیم آخر

۲۷ آبان ۱۳۹۷
بدون نظر

این مطلب از رسانه دان موزیک منتشر شده است

دانلود آهنگ محسن ابراهیم زاده به نام سیم آخر

در این پست می توانید آهنگ محسن ابراهیم زاده سیم آخر را با دو کیفیت اصلی ۱۲۸ و ۳۲۰ به همراه متن اهنگ دانلود کنید

دانلود آهنگ محسن ابراهیم زاده سیم آخر

Download New Song By Mohsen Ebrahimzadeh  Called Sime Akhar

خوانندهنام آهنگتنظیمدسته بندی
محسن ابراهیم زادهسیم آخرمیثم اکبریغمگین

 

نوشته دانلود آهنگ محسن ابراهیم زاده سیم آخر اولین بار در دانلود آهنگ جدید • دان موزیک. پدیدار شد.